استارت آپ

در این مقاله، به بررسی مزایای مهاجرت از طریق استارتاپ و بهترین کشورهایی که برای مهاجرت به آنها از طریق استارتاپ مناسب هستند، میپردازیم.

از آنجایی که سرمایه گذاری در خارج از مرزهای یک کشور، باعث ایجاد فرصتهای تجاری جدید و افزایش درآمد میشود، مهاجرت استارتاپی به عنوان یکی از راهکارهای موثر در راستای توسعه و گسترش کسب و کار و فعالیت تجاری در دنیای امروز بسیار محبوب است. مهاجرت از طریق استارتاپ، به شما این امکان را میدهد که با شروع یک کسب و کار جدید در یک کشور جدید، به بازار کشورهای دیگر وارد شوید و با استفاده از فرصتهایی که در این کشورها وجود دارد، درآمد خود را افزایش دهید. در حالی که مهاجرت به کشورهای دیگر به دلایل مختلفی مانند امنیت، تحصیل، فرهنگ و زندگی بهتر، جذاب است، اما با استفاده از مهاجرت از طریق استارتاپ، میتوانید علاوه بر بهره گیری از فرصتهای تجاری جدید از مزایای مهاجرتی و اقامتی آن نیز بهره مند شوید.

مهاجرت از طریق استارت آپ

استارت آپ، یک روش خاص برای افرادی است که توانایی راه اندازی کسب و کار و ایده جدید را به صورت جهانی دارند. به منظور مهاجرت از طریق استارت آپ، کسب و کار باید خلاقانه، اشتغالزا و توانایی رقابت در سطح جهانی را داشته باشد. در برخی کشورها، این روش میتواند منجر به اخذ اقامت و در نهایت پاسپورت شود. بنابراین، برای داشتن موفقیت در این روش، انتخاب بهترین راه مهاجرت بسیار مهم است. بسیاری از افراد متقاضی ممکن است در صورت انتخاب نادرست روش مهاجرت، اجازه سرمایه گذاری و کارکردن در کشور مقصد را نداشته باشند در صورتی که با استفاده از روش استارت آپ به مهاجرت اقدام کنید، تمامی موارد به صورت قانونی برای شما تامین میشود و تسهیلات برای انجام انواع کسب و کارهای مجاز به شما داده میشود.

شرایط مهاجرت از طریق استارت آپ

برای پاسخ به سوالی که درباره بهترین کشور برای مهاجرت از طریق استارتاپ است، باید با توجه به عوامل مختلف، بررسیهای کارشناسی انجام شود. یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین کشور، شرایط رفاهی برای مهاجران است. عوامل موثر در بخش سرمایه گذاری استارتاپی و بهبود شرایط رفاهی مهاجران، شامل موارد زیر میشود:

⁃ میزان دسترسی منطقه ای به بازار سایر نقاط جهان

⁃ نرخ جمعیت تحصیل کرده و شاخص های منابع انسانی مانند شاخص توسعه منابع انسانی (HDI) در کشور

⁃  دسترسی آسان به سرمایه،  تخصص و فناوری، میزان سرعت بوروکراسی راه اندازی کسب و کار، شفافیت و رفع ابهام در موارد تجاری

با بررسی این عوامل، کشور آلمان به عنوان برترین کشور جهان برای کارآفرینی در اروپا معرفی شده است. پس از آلمان، کشورهای ژاپن، آمریکا، بریتانیا، کانادا، سوئد، کره جنوبی، استرالیا و دانمارک جزء ۸ کشور برتر جهان در زمینه کارآفرینی هستند. بنابراین، در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق استارتاپ، باید به این عوامل توجه کرد و کشوری را انتخاب کرد که شرایط مناسبی برای کارآفرینان و مهاجران دارد.

کانادا

برنامه مهاجرت استارتاپی به کانادا یکی از مهمترین فرصتهای مهاجرتی برای کارآفرینان است که با اقامت دائم کانادا همراه است.

این برنامه میتواند حداکثر پنج نفر از بنیانگذاران در یک کسب و کار را در یک تیم پوشش دهد.

هر سال دولت کانادا تعداد زیادی ویزای کار و استارتاپی را صادر میکند که برخی از شرایط آن عبارتند از:

⁃ توانایی ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسه یا هر دو با ارائه مدارک معتبر به اداره مهاجرت کانادا.

⁃ تا پنج نفر میتوانند مالک یک کسب و کار باشند، اما هر کدام حداقل باید 10 درصد سهام رایی شرکت را داشته باشند و سهام تجمیعی آنها باید بیش از 50 درصد سهام رایی شرکت را تشکیل دهد.

⁃ درخواست کنندگان باید توان مالی حمایت از اعضای خانواده و همراهان خود را داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، راهنمای جامع مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

⁃ جذب حمایت سرمایه گذاری 200٫000 دلار کانادا از یکی از صندوقهای سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture Capitalists)، یا سرمایه ای معادل 75٫000 دلار کانادا از یکی از گروههای سرمایه گذاری فرشته (Angle Investors) دریافت کرده باشند. در صورتی که کسب و کار در یکی از انکوباتورها (Incubators) یا برنامه های شتاب دهی مورد قبول قرار گیرد، نیازی به جذب سرمایه وجود نخواهد داشت.

دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای پیشرو در حمایت از استارتاپهای دانشبنیان است. این کشور بهعنوان بهترین کشور دنیا برای کسب و کار در سال ۲۰۱۵ و شادترین کشور دنیا در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است. هر سال دولت دانمارک ۵۰ ویزای استارتاپی را برای توسعه کسب وکارهای نوپا ارائه میدهد.

اگر شما یکی از بنیانگذاران استارتاپ هستید و به دنبال فرصتی جهت توسعه کسبوکارتان هستید، میتوانید با ارائه طرح کسب وکار خود به پنل Start-up Denmark در مدت ۶ هفته ارزیابی شوید و در صورت پذیرفته شدن، با ارائه اقامت و ویزای کار دو ساله )قابل تمدید تا سه سال( از حمایت دولتی کشور دانمارک بهره مند شوید. با استفاده از این فرصت، بنیانگذاران استارتاپ تحت حمایت دولتی قرار میگیرند و همراه با خانواده خود به امکانات عالی گسترده در زمینه های رفاهی، سلامت و آموزش دسترسی پیدا خواهند کرد.

اگر قصد دارید ویزای استارتاپی دانمارک را دریافت کنید، باید به پیشنیازهای آن توجه کنید. طرح کسب وکار شما بایستی توسط پنل Start-up Denmark ارزیابی شود و در صورت پذیرفته شدن، باید برای دریافت مجوز اقامت و کار اقدام کنید. همچنین، شما توسط یک آژانس دانمارکی برای جذب و یکپارچه سازی ارزیابی خواهید شد.

سوئد

برای افرادی که قصد دارند بیش از ۳ ماه در سوئد اقامت داشته و کسب و کار خود را اداره کنند، کشور سوئد برنامه اقامت خوداشتغالی را ارائه میدهد. برنامه خوداشتغالی سوئد، مجوز اقامت دو ساله با امکان تمدید به یک اقامت دائم را برای شما فراهم میآورد .

برخی از نیازمندیهای دریافت این ویزای اقامت سوئد عبارتند از:

⁃ تجربه قبلی در صنعت و کارآفرینی

⁃ مالکیت حداقل نیمی از کسب و کار موجود

⁃ اثبات فروش کالا/خدمات در سوئد

⁃ اثبات اینکه شما سرمایه شخصی برای مراقبت از خود و اعضای خانواده تان را دارید.

⁃ کسب و کار باید قادر به حمایت از متقاضی و اعضای خانواده بعد از ۲ سال باشد.

برنامه اقامت خوداشتغالی سوئد یک فرصت عالی برای افرادی است که میخواهند در سوئد کسب و کار خود را شروع کنند و در عین حال در این کشور اقامت داشته باشند. به رعایت نیازمندیهای بالا توجه کنید تا به راحتی بتوانید مجوز اقامت خود را دریافت کنید.

استرالیا

با هدف جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی، رشد و یا انتقال کسب و کارشان به استرالیا، دولت این کشور برنامه ویزای نوآوری در کسب و کار را ارائه میدهد. این ویزا به متقاضیان اجازه میدهد به مدت 4 سال و 3 ماه با امکان تمدید در استرالیا اقامت داشته باشند.

برخی از نیازمندیهای این برنامه مهاجرتی عبارتند از:

⁃ نامزدی و دعوت به ثبت درخواست برای ویزا از طریق بدنه دولت استرالیا

⁃ داشتن تجربه و موفقیت قبلی در حوزه کارآفرینی

⁃ داشتن دارایی خالص حداقل حداقل 400,000 دلار استرالیا و توافقنامه جذب سرمایه از شخص ثالث به میزان حداقل 200,000 دلار استرالیا

⁃ انتقال 1.5 میلیون دلار استرالیا از داراییهای متعلق به کسب و کار و داراییهای شخصی در عرض 2 سال از دریافت ویزا

⁃ داشتن 3 میلیون دلار استرالیا، گردش مالی در حداقل 2 سال از 4 سال مالی قبل از دعوت به ثبت درخواست ویزا

از طریق ویزای نوآوری در کسب و کار، شما میتوانید به آسانی به یکی از بازارهای پر رونق جهان و همچنین دنیای کارآفرینی دست پیدا کنید. در صورتی که از پیش طرحی برای کسب و کار خود دارید و به دنبال گسترش آن در بازار بین المللی هستید، برنامه ویزای نوآوری در کسب و کار استرالیا به شما این امکان را میدهد که به راحتی در کنار بازارهای بین المللی شوید.

امریکا

ویزای استارت آپ آمریکا، یکی از پرمتقاضی ترین ویزاهاست، اما برای درخواست آن، مسیری پرپیچ و خم وجود دارد که نیازمند اخذ مشاوره های حقوقی خاصی میباشد. قانون مصوب جدید، ویزای استارت آپ آمریکا را تحت شرایط خاصی برای گروههای زیر تهیه میکند:

⁃ کارآفرینانی که خارج از آمریکا زندگی میکنند و سرمایه گذار آمریکایی با حداقل سرمایه 100,000 دلار، از ایده کارآفرینیشان حمایت مالی کند.

⁃ کارگران دارای ویزای H-1B یا فارغ التحصیلان دانشگاههای آمریکا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات یا کامپیوتر و دارای درآمد سالیانه حداقل 30,000 دلار یا دارایی حداقل 60,000 دلار هستند و برای راه اندازی استارت آپ خود حداقل 20,000 دلار دارند. همچنین دو سال بعد، استارت آپ باید ۳ شغل آمریکایی جدید ایجاد و یا درآمد سالانه بیش از 100,000 دلار داشته باشد.

⁃ -کارآفرینان خارجی که بیزینس آنها در آمریکا حداقل 100,000 دلار درآمدزایی داشته باشد. دو سال بعد، استارت آپ باید شغل جدید ایجاد کرده و یا باعث درآمدزایی سالانه بیش از 100,000 دلار گردد.

روش مهاجرت تحصیلی و تحصیل در آمریکا در سال 2021 با وجود برتری نظام آموزش عالی و بهترین دانشگاههای جهان، همچنان جزء روشهای پرطرفدار برای مهاجرت است.

آلمان

آلمان به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپا از نظر توسعه اقتصادی، برای کارآفرینانی که قصد مهاجرت به آن و توسعه استارتآپ خود را دارند، بسیار جذاب است.

دولت آلمان با حمایت از استارتاپ ها، از کارآفرینان فعال و دارای تفکر خلاق برای راه اندازی استارتاپ در آلمان استقبال میکند. برای حمایت از بنیانگذاران استارتاپ، آلمان از صندوقهای سرمایهگذاری برای ارائه حمایت مالی به آنها استفاده میکند. علاوه بر این، با گردش سرمایه اندک و درآمد کمتر از ۸٫۰۰۰ یورو، شرکتهای استارتاپ از پرداخت مالیات در آلمان معاف میشوند.

برای مهاجرت به آلمان از طریق راه اندازی استارتآپ، باید ویزای فریلنسری آلمان را دریافت کنید. پس از ۳ سال اقامت در این کشور از طریق استارتاپ، میتوانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. بنابراین، مهاجرت به آلمان از طریق راه اندازی استارتاپ برای کارآفرینان، فرصتی بسیار خوب برای توسعه کسب و کار و بهره وری از حمایت دولت آلمان است.

مزایای مهاجرت از طریق استارتاپ

یکی از مزایای مهاجرت از طریق اسارتاپ، سودآوری بالای بدلیل رشد و توسعه کسب و کار ناشی از ورود به عرصه جهانی هست که میتواند برای افرادی که ریسک پذیری بالایی دارند، به دست آید. اما باید توجه داشت که برای ورود به این عرصه، نیاز به اطلاعات و دانش کافی است تا به جای آسیب دیدن، سودآوری مناسب را به دست آورید. کانادا یکی از کشورهای با ثبات اقتصادی بالاست که بهترین مقصد برای مهاجران است. یکی دیگر از مزایای مهاجرت از طریق استارتاپ، عدم سخت گیری در قوانین و مقررات مربوط به کارآفرینی در کشورهای مقصد است. همچنین، هزینه های مربوط به مالیات برای استارتاپ ها در این کشورها بسیار کمتر از کشور مبدا میباشد.

 

بدون تردید این روش با ریسک هایی نیز همراه است که با بهره گیری از مشاوران و خبرگان حوره تحارت جهانی میتوان ناهمواریهای این مسیر را هموار و ریسکها را محاسبه و تا حد ممکن کاهش داد. در این راستا، تیم یونی ویزا با سالها تجربه و بهره گیری از خبره ترین متخصصین حوزه تجارت بین الملل و وکلا و مشاوران رسمی مهاحرت میتواند همواره همراه امین و مطمنی برای شما باشد. بدین منظور برای ارزیابی رایگان و مشاوره فرم ارزیابی رایگان را تکمیل و ارسال کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.